Specjaliści są zdania, że większość przychodni lekarskich w naszym kraju nie funkcjonuje wystarczająco sprawnie i wydajnie. Chodzi przede wszystkim o zbyt długi czas oczekiwania na wizytę, wynikający z problemów w zakresie zarządzania. Rozwiązaniem tego problemu jest wdrożenie specjalnego oprogramowania medycznego. Proste i szybkie narzędzie tego typu można zamówić na https://medyc.pl.
Aby w znacznym stopniu usprawnić działanie przychodni, należy w pierwszej kolejności położyć nacisk na przeszkolenie personelu – zwłaszcza osób mających bezpośredni kontakt z pacjentami. Kluczowe znaczenie ma rozwój umiejętności miękkich, czyli m.in. radzenie sobie ze stresem, zdolność do rozwiązania problemów i motywowania współpracowników, inteligencja emocjonalna czy asertywność. Drugim zalecanym działaniem jest wprowadzenie do przychodni oprogramowania przeznaczonego do kompleksowego zarządzania placówką. Powinno ono obejmować zaawansowany program do obsługi pacjentów i gabinetu, a także rozbudowany system rejestracji (koniecznie z intuicyjnym interfejsem).