Infokioski pojawiły się w przestrzeni publicznej dobrych kilka lat temu i od tamtego czasu nieustannie budzą zainteresowanie. Są to specjalne urządzenia wolnostojące służące do prezentowania rozmaitych treści o charakterze informacyjnym lub reklamowym. Można je bez problemu spersonalizować w celu nadania indywidualnych cech związanych z konkretną marką, ewentualnie akcją promocyjną (zróżnicowana kolorystyka, wzornictwo, logo itp.). Co istotne, interaktywność omawianych konstrukcji pozwala je wykorzystać w niemal każdej branży.
Kioski multimedialne są zbudowane przede wszystkim z nowoczesnego komputera, a także solidnej, niezwykle odpornej na uszkodzenia mechaniczne obudowy. Poza tym posiadają w swojej konstrukcji ekran dotykowy wykonany w technologii sensorowej, który w znacznym stopniu usprawnia całą obsługę oraz ułatwia interakcję z użytkownikami. Nierzadko też wyposażenie obejmuje kamerę HD, czytnik kodów kreskowych, kart magnetycznych i elementów RFID, czujnik ruchu i czujnik zbliżeniowy, drukarkę termiczną, eye tracker oraz ergonomiczną klawiaturę z czytelnymi znakami. Tak naprawdę ostateczny kształt i funkcjonalność infokiosku zależy w ogromnej mierze od jego przeznaczenia.
Urządzenia z tej kategorii są bardzo często montowane na lotniskach, dworcach kolejowych i autobusowych, w urzędach państwowych, bankach, muzeach, kinach i teatrach, dużych centrach handlowych, punktach obsługi turystycznej, kasynach, a nawet kościołach i salonach samochodowych. Co więcej, można je spotkać w zakładach produkcyjnych i przemysłowych – oczywiście mowa tutaj o modelach idealnie przystosowanych do pracy w wyjątkowo trudnych warunkach. Infokioski multimedialne pełnią rolę nie tylko obiektów informacyjnych i reklamowych, ale także maszyn przeznaczonych do sprzedaży biletów, kas fiskalnych umożliwiających samodzielny zakup produktu w sklepie, budek fotograficznych, rejestratorów rezerwacji hotelowych czy sprzętów zbierających dane potrzebne do badań o charakterze społecznym.